neděle 17. srpna 2014

Thermomix vám pomůže se zbytky potravin

¨

Vyhazování jídla je něco tragického.
Když k tomu u nás dojde, když to opravdu nikdo nechce, kočky už jsem přemlouvala bez úspěchu a psovi by to neprospělo, tak pociťuju téměř fyzickou nevolnost v momentě, kdy to z hrnce nebo z talíře sypu do popelnice.

Vyhazuju jídla čím dál míň, opravdu na tom pracuju. Díky Thermomixu už žádná houska ani tvrdý chleba nepřijde nazmar. Strouhanka je prostě geniální Thermomixový produkt. Když jí máme dost, nebo se mi nahromadí více tmavého pečiva, pak ho rozsekám pro ryby, manžel rybář z toho vyrábí jakousi krmnou směs.

Úžasná je taky možnost mletí masa, kdy nejlépe trochu zmrzlé kousky masa namelete během pár minut. Hodí se ideálně pro odřezky, po porcování masa na řízky či steaky se tak lépe a rychleji vše zpracuje.

Ovoce a zelenina jsou samostatnou kapitolou, jakmile vidím, že jsem to při nákupu přehnala s množstvím, už to odšťavňuju a servíruju džusy, nebo zeleninu nasekám a mrazím. Včera jsem dělala melounový džus a dnes dojde za zbylé citróny, u kterých už riskuju, že by začaly plesnivět.
Vůbec citrusy se zpracovávají úžasně, na citronádu dávám 3 citrony (nebo limetky), 100 gramů cukru a litr vody - 2 sekundy, turbo. Přeliji přes sítko, přidržuji stěrkou. Skvělé jsou samozřejmě také mandarinky, pomeranče - grepy jsem ještě nezkoušela. Každopádně osvědčený způsob, jak do dětí dostat vitaminy.



K tomuto textu mě přivedl příspěvek české televize, kde byl pořad o dánské restauraci, zpracovávající zbytky potravin - nejčastěji neprodané hypermarkety. Jde o geniální projekt, myslím, že stojí za to se něj podívat či přečíst fakta.




Každopádně slovo tragické jsem v úvodu použila kvůli následující větě ze zmíněného dokumentu.

"Potraviny, které se na celém světě vyhodí, by mohly nakrmit víc než trojnásobně každé hladovějící dítě, ženu a muže na této planetě," upozorňuje zakladatelka kampaně Stop plýtvání potravinami Selina Juulová.




Ať žije Thermomix.
Je jisté, že domácnosti, které jej používají vyhazují méně nebo ideálně vůbec. Jsem na cestě. 

Žádné komentáře:

Okomentovat